Subject: Täitmisregister vol 2 FW: Kiri
From: "Kaido Loor" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 16:10:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Viitan lisatud vastusele. Palun analüüsida seda uuesti järgmiste argumentide 
valguses:

1.	TMS § 63 on TMS osa;
2.	Vastavalt TMS § 1: "Käesolev seadustik sätestab võlgniku, sissenõudja ja 
kohtutäituri õigused ja kohustused ning täitedokumendi täitmise menetluse." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/131122024049?leiaKehtiv#para1);
3.	Vastavalt TMS-ile ei sätesta TMS teiste isikute õiguseid täitemenetluses.
4.	Järelikult ei saa tekkida teistel haldusorganitel ega ka uurimisorganitel 
TMS §-ist 63 mistahes õiguseid.
5.	See järeldus ei ole vastuolus TMS § 63-1 sõnastatud eesmärkidega. TMS § 
63-1 eesmärgid ei nõua teiste haldusorganite ja uurimisorganite osavõttu 
nende eesmärkide saavutamiseks.
6.	Avalikus õiguses on avalik-õiguslikul asutusel üldiselt ainult need 
õigused, mida seadus talle annab.

a.	PS § 3: "Riigivõimu teostatakse üksnes […] seaduste alusel." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para3 ;
b.	PS § 11: "Õigusi ja vabadusi tohib piirata ainult kooskõlas 
põhiseadusega." (https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para11);
c.	PS § 13: "Seadus kaitseb igaühte riigivõimu omavoli eest." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para13);
d.	PS § 26: "Igaühel on õigus perekonna- ja eraelu puutumatusele." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para26);
e.	Analoogia: PS § 20: "Igaühel on õigus vabadusele ja isikupuutumatusele." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para20);
f.	Analoogia: PS § 21: "Igaühele, kellelt on võetud vabadus [nt eraelu 
puutumatusele], teatatakse viivitamatult talle arusaadavas keeles ja viisil 
vabaduse võtmise põhjus [...]." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/115052015002#para21).

7.	Teie viide krediidiasutuste seaduse § 88 lõikele 5 ei ole asjakohane, 
sest KAS § 1 lg 1: "Käesolev seadus reguleerib krediidiasutuse asutamist, 
tegevust, lõpetamist, vastutust ning järelevalve teostamist krediidiasutuse 
üle." (https://www.riigiteataja.ee/akt/108072025030?leiaKehtiv#para1). See 
seadus ei peaks andma menetlusõiguseid haldusorganitele ega 
uurimisorganitele. Selleks on eriseadused (äkki tuleb meelde, et meil 
õigussüsteemis üldnormi ja erinormi vahekord):

a.	MKS § 1 lg 1: "Käesolev seadus määrab maksuhalduri ja maksukohustuslase 
õigused, kohustused ja vastutuse, maksumenetluse korra ning maksuvaidluste 
lahendamise korra." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/111072014011?leiaKehtiv#para1);
b.	PPVS § 1 lg 1: "Käesolev seadus sätestab politsei ülesanded, õigused, 
korralduse ja politseiteenistuse õiguslikud alused." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/126062025012#para1);
c.	RahaPTS § 1 lg 2: "Käesoleva seadusega reguleeritakse: [...] 2) Rahapesu 
Andmebüroo tegevuse aluseid; [...]." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/114032025023#para1);
d.	RahaPTS § 1 lg 2: "Käesoleva seadusega reguleeritakse: [...] 5) 
maksekontode omanike andmete kogumise ja avaldamisega kaasnevaid kohustusi; 
[...]." (https://www.riigiteataja.ee/akt/114032025023#para1); erinorm!
e.	RahaPTS § 81 lg 1: "Krediidi- ja finantseerimisasutus, kes on kliendile 
avanud maksekonto (edaspidi konto), millele on väljastatud IBAN-kood, või 
üürinud hoiulaeka, peab tagama, et täitemenetluse seadustiku §-s 63 
nimetatud täitmisregistri kaudu on kättesaadavad vähemalt [!?] käesoleva 
paragrahvi lõigetes 1.1–1.5 nimetatud andmed." 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/114032025023#para81); erinorm!

                                                              i.      NB! 
nende andmete hulgas ei ole nt kontojääki!

f.	JAS § 26 lg 1: "Julgeolekuasutus võib piirata isiku õigust kodu, 
perekonna- või eraelu puutumatusele käesolevas paragrahvis sätestatud 
juhtudel." (https://www.riigiteataja.ee/akt/114032023025?leiaKehtiv#para26); 
erinorm!

                                                              i.      Siin 
ei ole üldse kirjas õigust käia kontosid uurimas!

Ma palun teil Eesti Vabariiki mitte muuta võimuriigiks, vaid jääda vabariigi 
põhimõtete juurde („Kõikumatus usus ja vankumatus tahtes kindlustada ja 
arendada riiki […] mis on rajatud vabadusele, õiglusele ja õigusele […]“, 
mitte „rajatud võimu mugavusele“). See võib tunduda teile uskumatu, aga iga 
vabariiki on võimalik arendada diktatuuriks. Ja teie abiga me jõudsalt 
sammume selles suunas.

Ühe enam jääb mulje, et koos ametniku töötõendiga unustatakse, et ollakse ka 
kodanik, ja ühel päeval ka menetluse objekt (tavaliselt ilma põhjuseta, aga 
see eest väga kurnavalt).

Soovin vastust.

Parimatega,

Kaido Loor

Advokaadibüroo Loor OÜ

+372 5646 5758, Teams  <sip:[email-masked]> sip:[email-masked]

Tasuta kliendiparkla: sõida Hariduse 1 ja helista mulle.

Broneeri aeg:  <https://calendar.app.google/P15Drv9M4fDWABbx9> 
https://calendar.app.google/P15Drv9M4fDWABbx9

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 17. juuli 2025 13:48
To: Kaido Loor <[email-masked]>
Subject: Kiri

Tere!

Teile on saadetud Justiits- ja Digiministeeriumi dokumendihaldussüsteemi 
Delta kaudu dokument.

Pealkiri: Vastus pöördumisele

Registreerimise kuupäev: 17.07.2025

Registreerimise number: 2-6/25-5802-2.

Lugupidamisega

Justiits- ja Digiministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 620 8100
e-post: [email-masked]
www.justdigi.ee